מהי הרמדי ההומאופתית?

על ההבדל בין התכשירים ההומאופתים הנמכרים ברשתות הפארם לבין ההכנות ההומאופתיות האינדיבידואליות שבשימוש ההומאופתיה הקלאסית.

מאת גיא טידור, הומאופת קלאסי RCHom, מנהל מכללת רמדי להומאופתיה, חבר רשום באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית.

ההומאופתיה היא אחת משיטות הרפואה המשלימה הנפוצות ביותר בעולם. שיטה זו צמחה באירופה בתקופת המגיפות ששטפו את היבשת והמגלה שלה היה רופא גרמני בשם ד"ר סמואל האנמן. אני אומר מגלה ולא ממציא, משום שמאות רבות לפני הולדתו של ד"ר האנמן, השתמשו רופאים בטיפולים בעזרת עקרונות ההומאופתיה (פרצלזוס, היפוקרטס ומפורסמים רבים אחרים) וגם בתנ"ך היקר שלנו מוזכרים העקרונות ההומאופתים, לדוגמה בפרשת "בשלח".

אבל במאמר קצר זה נקראנו להסביר מהו ההבדל בין הכנות הומאופתיות לבין מוצרי מדף הנושאים את השם "הומאופתיים".

אז מהו ההבדל?

ישנו הבדל עיקרי אחד וגדול והוא ש"התכשירים ההומאופתיים" הם מוצרי מדף, ואילו הכנות הומאופתיות, הנקראות בפי העם "רמדיס" הן הכנות המותאמות באופן אישי למטופל. כלומר, תכשירים רבים כמו משחות, משחות שיניים, ואפילו כדורים או משאפים הנושאים את השם הומאופתיה, אינם הומאופתים כלל וכלל מעצם זה שאינם מותאמים אישית, וחלקם גם לא נרקחים באופן הומאופתי. אין זה אומר דבר על טיבם או על יכולת העזרה שלהם, אלא רק אומר הדבר שאין הם הומאופתים.

אבל, מדוע חשוב כל כך להבין מה ההבדל ביניהם?
ראשית, כדי לדעת מה אנחנו רוכשים.
שנית, כד שהמוצר שנקבל יתאים לבקשות ולצרכים שלנו.

על מה אנחנו מבססים את הקביעות האלו?
שלושה מתוך העקרונות העיקריים של ההומאופתיה לא מתקיימים ואפילו נסתרים במכירה של מוצרי מדף הנושאים את השם "הומאופתיים":

העיקרון הראשון הוא עקרון טוטליות הסימפטומים. העיקרון הזה קובע כי בכל רגע נתון אנחנו רושמים רמדי שמתאימה לכל הסימפטומים של המטופל. נכון, זה יכול להישמע מעט מוזר לאדם מן המניין. בהומאופתיה אנחנו רושמים הכנה שמטפלת בכל התופעות יחדיו מתוך הבנה שכל סימפטום מושפע מכל שאר הסימפטומים ברגע נתון. מוצר מדף בעיקרו מכוון לתלונה ספציפית.

העקרון השני שמבדיל את ההכנות ההומאופתיות ממוצרי המדף, הוא שההכנות הן אינדיבידואליות. כלומר מותאמות באופן אישי לכל מטופל ומטופל. יפקדו את הקליניקה חמישה אנשים עם אותה התלונה, וכל אחד יקבל הכנה הומאופתית שונה (רמדי). מוצר מדף בוודאי שאינו מותאם אישית.

העקרון השלישי והחשוב מאד הוא שכל חומר ממנו מופקת הכנה הומאופתית, עבר ניסוי מבוקר, כפול או משולש סמיות. רק לאחר שהוכחו יכולות ההשפעה שלו הוא הוכרז כ"רמדי הומאופתית". לכל רמדי הומאופתית נמצאים מספר רב של סימפטומים ותמיד היא תינתן בטיפול רק לאדם המתלונן על אותו מקבץ סימפטומים.

ההכנות ההומאופתיות מופקות מחומרים מעולמות המינרלים, הצמחים ובעלי החיים. בתהליך ההכנה מעורבים רוקחים, הומאופתים, כימאים, בוטנאים וזואולוגים. ההכנות ההומאופתיות הנכרות בארץ כשרות ומפוקחות על ידי משרד הבריאות.

בתהליך הרקיחה, ממוצה החומר הפעיל, מיובש, נכתש, מטולטל במכשור מיוחד ומדולל בתהליך מוקפד, מוסדר וארוך מאד. הרוקחים ההומאופתים עוברים הכשרה מקצועית. ההכנות נרקחות על פי הזמנה שמית בבתי מרקחת מוכרים ומקצועיים, על פי מרשם מסודר שנשלח מהומאופת שהוכשר לכך על פי כל הכללים הפדגוגים המוכרים בעולם.
לכן, הכנות הומאופתיות (רמדיס) לא נמכרות כמוצר מדף. לא מומלץ לקחת רמדי הומאופתית ללא הנחייתו של הומאופת שהתאים אותה בדיוק לפציינט ומפקח מקרוב על המטופל לאחר נטילתה.

לסיכום, אמליץ שוב, העזרו בהומאופת רשום שהשלים את לימודיו במלואם.
ונסיים במשפט מסכם של ד"ר האנמן: "רמדי הומאופתית תתפקד כרמדי הומאופתית אך ורק אם היא הומאופתית (מתאימה) למקרה שלפנינו".

למציאת מטפלים מורשים באזורכם, היכנסו לאינדקס הומאופתים מוסמכים של האגודה להומאופתיה קלאסית.

שתף בפייסבוק
שתף בבטוויטר
שתף בלינקדין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

טיפול טבעי בסינוסיטיס

טיפול טבעי בסינוסיטיס

סינוסים הם חללי אוויר בתוך עצמות הפנים, דפנותיהם מצופים ברירית המפרישה ריר לאף דרך פתחי הניקוז ותפקידם לנקות את האף ולווסת הטמפרטורה שבו. כאשר הסינוסים דלקתיים נוצרת היצרות של הפתחים. אפשר לעזור ולטפל בדלקת אקוטית וכרונית באמצעות טיפול טבעי בסינוסיטיס.

טיפול טבעי בטחורים ובפיסורה

טיפול טבעי בטחורים ובפיסורה

מה ההבדל בין טחורים ופיסורה? ומה ההבדל בין טיפול טבעי בטחורים ובפיסורה ובין טיפול רפואי קונבנציונלי? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם.

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

אנשים רבים סובלים ממיגרנות אשר פוגעות בשגרת היומיום ואיכות החיים שלהם. הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול בסימפטומים בלבד של המיגרנה, והטיפול התרופתי עלול לגרור תופעות לוואי, מקלות ועד משמעותיות. לעומת זאת, ההומאופתיה מציעה טיפול טבעי במיגרנה והיא מספקת פתרון יעיל והוליסטי על ידי התייחסות לשורש הבעיה.