פגישת צוות יחסי ציבור – 2.11.2010

 

נוכחים: רות שקדי, מירב כהן-נחמיה, ינאי לב-אור

 

סיכום של הפרסומים שהיו מינואר 2010.

 

רות הביאה תיק עבודות ובו כל הכתבות והמאמרים שנכנסו לתקשורת.

רות – כאשר נפגשנו בפעם הראשונה הייתה דילמה האם לעשות תוכן שיווקי בטלוויזיה או לעשות יחסי ציבור באופן כללי. הצלחנו להגיע ל8-9 הופעות בטלוויזיה במהלך השנה, שהאחרונה היא הופעה של רחל שבי בנושא "הכן ילדך לחורף". מלבד זאת הייתה הופעה של ג'רמי ב"ישראלים 10" שזה בזמן החדשות, שעת שיא.

כל אייטם גם עלה לאינטרנט.

ניתן לקנות את כל הקטעים שהופענו בהם ולערוך אותם לתוכנית אחת או להוריד אותם מהאינטרנט (עם קרדיט מתאים) ולהעלות לאתר ו/או ליו-טיוב. ספריית סרטונים. ינאי לבדוק התכנות ומי יכל לבצע 

מירב: הגענו למצב שבו רות שקדי מזוהה עם ההומאופתיה ופונים אליה לקבלת אייטמים ותגובות בנושא. זאת הצלחה גדולה מבחינתנו.

רות: על התוכנית של רפי קרסו מתמודדים המון אנשים ואני יצרתי קשר מצויין עם הצוות שלהם. האייטמים האלה הם הLEAD שלי ולכן מגיע לי תשלום על התוכניות, גם לאחר סיום העבודה עם האגודה.

ינאי: קשה מאד להעריך את האימפקט והתוצאות המעשיות של כל הפעילות, בודאי לא ברמה של פניות מטופלים לחברי האגודה בטווח זמן קצר.

רות: האייטם של ג'רמי יהפוך ל'פילר' של 2 דקות בערוץ 10 וימשיך להופיע לאורך זמן. צריך להרחיב את המעגלים של הקישור לאייטם באינטרנט ולהפיץ אותו באתרים של הומאופתים, בפייסבוק ועוד. "תקשורת ויראלית". מירב תקדם את הנושא

היו עוד מספר אייטמים במדיה הכללית: מעריב, YNET, מנטה, לאשה, פורטלים של דוקטורס ועוד.

צורות הפרסום היו מגוונות: שאלות ותשובות, מכתב תודה, ראיונות ועוד.

 

מירב: בסה"כ נרתמו ליחסי ציבור מעט אנשים מהאגודה לכתיבת מאמרים. מה שעבד זה פניות אישיות אל אנשים באופן ספציפי. פניות כלליות אינן יעילות.

לא הייתה היענות סוחפת להשתתף בנושא.

 

ינאי: דוברי האגודה: המסקנה היא שצריך להתמקד במספר מצומצם של נציגים למדיה של רדיו/טלויזיה. רצוי להשקיע בהכשרה של אותם אנשים ולא לקחת צ'אנס על אנשים שאין להם ניסיון.

 

מירב: לדעתי מה שהיה זה מאד מוצלח. ההחלטה לעבוד עם רות וההספק היה משמעותי ביחס למשאבים שהשקענו. חושבת שצריך להמשיך ואף לשים את זה בראש סדר העדיפויות שלנו לשנה הקרובה. לטווח הרחוק זה יכל להיות משמעותי ביצירת לגיטימיזציה להומאופתיה.

רות: הערך של יחסי ציבור הוא בהתמדה. במסרים וברמה של השמעת הקול שלך ביחס לכל מה שקורה בתחום. הייתי רוצה לעשות פעולה פרו-אקטיבית יותר ברורה, שיהיו לה הדים יותר משמעותיים. למשל ניסוח כללים מנחים למטופלים. הודעה לעיתונות.

עד היום עשינו דברים מסויימים והצלחנו בהם אבל יתכן שישנם עוד פעולות אינטנסיביות וממוקדות שניתן לעשות. למשל קו פתוח, ימי עיון ועוד.

ממליצה לכם להשתמש בנכסים הללו ולמקסם את ההשפעה שלהם.

לרתום יותר הומאופתים שייקחו חלק.

 

ינאי: מה לגבי כתבות שעבדנו עליהם? ישנם כמה כתבות שלא הגיעו לתקשורת.

 

רות: כל כתבה צריך לשווק ולעניין את התקשורת ולא תמיד מצליחים. אם זה לא התקבל סימן שאין שם עניין. צריך להמשיך לנסות לפנות לעוד מקומות.

בפייסבוק כדאי להשתמש גם ברמה של "הטיפ היומי".

כתבות שכבר התפרסמו אפשר להכניס לניוזלטר, לאתר, ועוד. בסוף הכתבה צריך לתת קרדיט ולהוסיף קישורית למקור בו פורסם לראשונה. דבר זה מוסיף לדירוג של האתר במנועי החיפוש.

 

מיכל: מה האפשרות שלך לעבוד איתנו בפורמט מצומצם ובפחות כסף.

רות: ברגע שיהיה לכם תקציב נוכל להחליט על מתכונת עבודה.

רות תשלח למירב עותק של כל הכתבות הערוכות.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment