אביב הומאופתי

האביב, המזוהה גם עם הפריחה והאלרגיות, הינו מטרד בריאותי עבור אחד מכל חמישה ישראלים. אלרגיות פורצות כתוצאה משיבוש שחל בתגובת המערכת החיסונית של הגוף לחומרים שאינם מזיקים בדרך כלל. בשעה שהתגובה החיסונית כנגד "פולשים זרים" (חיידקים או וירוסים למשל) חיובית ומגנה על הגוף, הרי שאלרגיה לאבקנים, אבק, פריחה, סוגי מזון וכו',  היא 'תקלה' חיסונית מטרידה שאינה תורמת לנו במאום. אלרגיה מתעוררת בשל נטיות גנטיות ורגישות אישית, והרפואה מתקשה להסביר מדוע חולה מסויים מפתח רגישות לחומרים מסוימים ולא לאחרים.

ההומאופתיה מתבססת על עיקרון "דומה בדומה ירפא", והטיפול יתבסס על שימוש בחומרים שיש ביכולתם לגרום לאנשים בריאים תופעות דמויות אלרגיה. בכך ההומאופתיה מעודדת את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף במטרה לרפא את הנטייה האלרגנית לטווח הרחוק ולא לטפל רק בדיכוי תסמיניו של התקף בודד. הצלחה בטיפול באלרגיה תיחשב בהומאופתיה קלאסית למצב שבו ההתקפים פוחתים עד היעלמותם המוחלטת. ואכן מחקרים מוכיחים הטבה משמעותית בהתפרצות התופעות האלרגיות ובחומרת התסמינים, אצל מרבית הסובלים מאלרגיה, שטופלו בהומאופתיה.

הטיפול ההומאופתי מותאם לכל חולה וחולה על בסיס תסמיניו, אישיותו, ההיסטוריה הרפואית שלו, רגישותו ומאפייניו הייחודיים, כפי שהם מובאים בעת התשאול שעורך לו המטפל ההומאופתי. לדוגמא: אלרגיה המתפרצת באביב תבוא לידי ביטוי אצל שלושה מטופלים באוסף תסמינים שונה. הראשון יסבול מנזלת מימית וצורבת. אפו יטפטף כמו ברז, והוא ייאלץ לסכור את נחיריו בטישיו. אותו מטופל יתלונן גם על דמעת ועיטושים חריפים בהתקפים שמשתקים אותו מכל פעילות.  

אצל מטופל שני, העיניים נראות מודלקות. הן מגרדות מאוד ושורפות והוא משפשף אותן ללא הרף. עיניו הופכות לרגישות יותר בחשיפה לאור ומפרישות הפרשה דלקתית. בנוסף, הוא משתעל שיעול מרגיז, הנובע מתחושת דגדוג בקנה הנשימה. אצל מטופלת שלישית התופעות יתבטאו בעיקר בגרד חזק של כל הרקמות הריריות: בחיך, אף, אוזניים ועיניים.

להומאופתיה מגוון של מאות טיפולים מוכחים קלינית לאלרגיה. הטיפול הוא אינדיבידואלי, ולכן שלושת המקרים שתוארו, הסובלים מרגישויות דומות, יקבלו טיפולים שונים שיותאמו למכלול הסימפטומים הייחודי להם. בעוד הרפואה הקונוונציונלית תציע לשלושת המטופלים "תחזוקה שוטפת" בלבד וטיפול סימפטומטי, ההומאופתיה תפעל לעקור את האלרגיה, על שלל תסמיניה, מהשורש.

כמה מהתרופות ההומאופתיות שיסייעו לכם:

Allium Cepa מתאימה למצבים בהם האלרגיה מתבטאת בנזלת מימית, מרובה, חריפה וצורבת את העור. ישנם עיטושים נמרצים, אלימים כמעט. הבעיה מודגשת יותר בנחיר שמאל, ומשתפרת באוויר הצח.

Euphrasia מתאימה למצבי אלרגיה המתבטאים בתחושות עזות של שריפה, גירוי, גירוד, ורגישות של העיניים לאור, המלווה בדמעות צורבות. הנזלת "רגילה", אינה שורפת, אך אם היא מצטברת היא עשויה לגרום לשיעול ולקשיי נשימה.

Sabadilla מתאימה למי שסובל/ת מהתקפי שיעול ממושכים ומתישים ועיניים דומעות לאחר כל שיעול. הנזלת המימית נרגעת בעזרת חום ושתייה חמה. לרוב המצב ילווה בדלקות גרון, בעיקר בצד שמאל.

Gelsemium מתאימה להתקפי אלרגיה הגורמים תשישות וישנוניות (לא בשל התרופות!), בפרט כשההתקפים הקשים מופיעים בשעות הבוקר. הנזלת הדולפת מורגשת כמו מים חמימים.

Sticta מתאימה לגודש יבש, כלומר למרות המלאות בשורש האף והצורך לנקותו, אין זרימת נזלת.

Wyethia מתאימה לגירוד עז המורגש באף, בגרון ובלוע. הגירוד בלוע מתפשט אל האוזן, ואת שתיהן מנסים לגרד בעזרת אצבעות.

את כל ההכנות ההומאופתיות (רמדיס) מומלץ להשיג בצורה של כדורונים הומאופתיים (הניתנים לרכישה בבתי מרקחת המתמחים בכך), בריכוז הקרוי 30C. מומלץ ליטול בתדירות של אחת לשעתיים. בכל אחת מהמנות יש להניח שלושה כדורונים על הלשון.

אם כעבור ארבע מנות לא חשתם שיפור במצבכם, מומלץ לפנות להומאופת/ית קלאסי/ת מורשה האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית.

ניסחו: מומחי האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית
שתף בפייסבוק
שתף בבטוויטר
שתף בלינקדין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

אנשים רבים סובלים ממיגרנות אשר פוגעות בשגרת היומיום ואיכות החיים שלהם. הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפול בסימפטומים בלבד של המיגרנה, והטיפול התרופתי עלול לגרור תופעות לוואי, מקלות ועד משמעותיות. לעומת זאת, ההומאופתיה מציעה טיפול טבעי במיגרנה והיא מספקת פתרון יעיל והוליסטי על ידי התייחסות לשורש הבעיה.

רמדי הומאופתית

מהי הרמדי ההומאופתית?

על ההבדל בין התכשירים ההומאופתים הנמכרים ברשתות הפארם לבין ההכנות ההומאופתיות האינדיבידואליות שבשימוש ההומאופתיה הקלאסית. מאת גיא טידור, הומאופת