טיפול הומאופתי להפרעות קשב וריכוז ADD

טיפול בהפרעת קשב וריכוז

סיפורה והמלצתה של האמא טלי:

כשהמורה אמרה לטלי צ., תושבת אשקלון, בת להורים רופאים, שיש אפשרות סבירה , כי הבן שלה בן ה – 9 סובל מבעיית ריכוז, היא החליטה שלא לטפל בו באמצעות הרפואה הקונבנציונלית אותה היא מכירה היטב מבית הוריה, והחליטה לפנות לרפואה המשלימה, למרות שרוב חייה האמינה ברפואה הקונבנציונלית בעיניים עצומות, ללא פקפוק ושאלות, היא בחרה לפנות לדרך אחרת.

היא החלה לחפש באינטרנט אחר מענה שיסייע לבנה: "עשיתי מחקר, וגוגל הציג בפניי תחום חדש ולא מוכר עבורי ששמעתי עליו בקצה האוזן – הומאופתיה", מספרת טלי.

"ככל שחקרתי וחפרתי עמוק יותר, נוכחתי לדעת כי אחוזי ההצלחה בטיפול הומאופתי בבעיות של קשב וריכוז הם גבוהים למדי, למרות שעדיין לא הבנתי כיצד "עובד" הטיפול, הבנתי שהטיפול ההומאופתי הוא טבעי וללא תופעות לוואי והחלטתי שאין לי מה להפסיד וביקשתי מאימי הרופאה למצוא לי מטפל הומאופת. קיבלנו המלצות חמות על הומאופת מאשקלון, תומר מנשרי, קבענו תור ויצאנו לדרך…

"תומר התאים לו הכנה הומאופתית אותה נטל עפ"י ההנחיות, ולאחר 3 חודשים כשהגענו לאסיפת הורים, המורה כלל לא הזכירה את בעיית הריכוז של בני" , מספרת טלי בהתלהבות "הבעיה התפוגגה! נעלמה כלא הייתה! יתירה מכך, יחד עם הבעיה של הריכוז טופלו גם החרדות מרעשים פתאומיים  שהחלו בעקבות פוסט טראומה מהאזעקות באזורנו אשקלון, ביעותי לילה, בעיות התנהגות, פחדים  ודברים נוספים.  זה היה מדהים!

דבר נוסף ומדהים שקרה בעקבות הטיפול ההומאופתי – הבן שלי הצליח לישון לילה רצוף!!! הוא הצליח להתגבר על החרדות מהן סבל במשך 7.5 שנים, חרדות בלילה שהביאו אותנו לשהות לצידו כל לילה מספר פעמים עקב יקיצות רבות ופחדים. ניסינו הכל, את כל השיטות הגענו אף לפסיכולוג ילדים.  אך דבר לא עזר… עד לטיפול ההומאופתי. זה היה פשוט  נס עבורנו, אורח החיים של בני ושל כל המשפחה השתפר פלאים והוא מרגיש טוב מכל הבחינות".

טלי ממליצה היום בכל פה, לחבריה ולמשפחתה להתנסות בטיפול ההומאופתי, לאחר שגם היא טופלה בהצלחה במיגרנות.

מהי הפרעת קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה התנהגותית שכיחה בקרב גילאים שונים באוכלוסיה, לרוב מאובחנת בשנות הלימודים הראשונות. ילדים הסובלים מבעיית קשב וריכוז מתקשים לשים לב לפרטים, מתקשים לעמוד במטלות השונות, להתרכז בשיחה או לעקוב אחר הנחיות או הוראות. אינם מסוגלים לעקוב אחר הנעשה בשיעור, מה שפוגע פגיעה של ממש בהישגים הלימודיים שלהם.

הורים לילדים בעלי בעיות קשב וריכוז נאלצים להתמודד עם השלכות הבעיה ברמה האישית המשפחתית והחינוכית. הם כואבים מאוד את כאבם של ילדם, רוצים לגונן עליו ומרגישים פעמים רבות חסרי אונים כשאינם מצליחים לסייע לו להתגבר על קשייו. ברמה המשפחתית הם חווים קשיים בתהליך הגידול והחינוך של ילדם, המתקשה לעמוד במשימות המצופות ממנו בגילו. ומול מערכת החינוך הם נאלצים להתעמת כמעט מדי יום עם מערכת המתקשה לספק פתרון מתאים לצרכי ילדם ובו בעת מפעילה עליהם לחצים להתחיל ולטפל בילד באמצעות תרופות.

 התרופות ברפואה הקונבנציונלית המוצעות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז גורמות במקרים רבים לתופעות לוואי לא נעימות ואף חריפות, כמו כאבי ראש, ירידה במצב הרוח, תיאבון ירוד וכו'. 

מסיבה זו רבים מעדיפים להימנע משימוש בתרופות אלה, ובוחרים לטפל בבעיה באמצעים אחרים.


איך מסייע הטיפול ההומאופתי?
ההומאופתיה מתייחסת הן למצבו הפיזי והן למצבו הנפשי של המטופל ומטפלת בסיבות שאפשרו לבעיה להתהוות בגוף. הטיפול ההומאופתי לוקח בחשבון שביטויי הבעיה יכולים לנבוע מקשיים

רגשיים (למשל, גירושי הורים),  שינויים דרמטיים בסביבה (מעבר דירה ובי"ס, לידת אח/ות) וכד' וכן קשיים פיזיים.

ההומאופתיה שמה דגש לא רק על הסימפטומים, אלא גם על הביטוי האינדיבידואלי בילד/ה. אינדיבידואליות היא מילת מפתח בהומאופתיה הקלאסית וכך מסייע הטיפול בפתרון הבעיה מהשורש.

 

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול ההומאופתי מתחיל באבחון פיזי ונפשי, באמצעות תשאול הילד וההורים. הראיון הראשוני מסייע למטפל להכיר את הייחודיות של הילד ואת הייחודיות של מחלתו תוך הבנה שכל הסימפטומים קשורים זה בזה ומרכיבים את כוליותו של האדם.

בסיום האבחון, הנמשך כשעה וחצי, ועל בסיס התמונה שמתקבלת, מותאמת תרופה הומאופתית הלוקחת בחשבון את כל מאפייניו של הילד.

 

התרופות ההומאופתיות מבוססות על חומרים מהטבע, אין בהם חומרים כימיים והן אינן גורמות לתופעות לוואי או להתמכרות.

 

משך הטיפול הוא פונקציה של חומרת הבעיה הראשונית, שיתוף פעולה והתמדה. לאורך כל תקופת הטיפול המטפל נמצא בקשר רציף עם המשפחה, באמצעות קשר טלפוני ופגישות מעקב קבועות אחת לחודש. 

במידה והילד מטופל באמצעות טיפול קונבנציונלי (תרופתי ו/או פסיכולוגי) אין מניעה לטפל גם באמצעות הומאופתיה. עם התחזקות הילד, חלה על פי רוב ירידה בצריכת התרופות, עד להפסקתן (בהנחיית הרופא המטפל בלבד).

באתר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ניתן לאתר ולבחור הומאופת מתוך רשימת ההומאופתים החברים באגודה

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment